The Host
Wanneer een jong meisje door een onbekend reusachtig wezen dat uit de Han-rivier tevoorschijn komt van haar vader wordt weggerukt, gaat haar hele familie op zoek naar het gruwelijke monster. Ze willen hun kleine meisje weer veilig thuis brengen.
Na het politiefilmgenre op zijn kop te hebben gezet met het meesterwerk Memories of Murder, richtte Bong Joon Ho zich voor zijn volgende genreheruitvinding op de kaiju-film. The Host is een vermakelijke monsterfilm die politieke satire combineert met familiedrama in een tijdloos actiespektakel.