Een kleuteronderwijzer van middelbare leeftijd bouwt zijn leven weer op na een scheiding en een voogdijzaak. Hij heeft een nieuwe liefde, een nieuwe baan en is aan het bijleggen met zijn vervreemde zoon. Maar een leugentje om bestwil van een van zijn leerlingen slaat zijn nieuwe geluk aan diggelen.
Internationale filmster Mads Mikkelsen won de prijs voor Beste Acteur in Cannes voor wat een van de meest geprezen arthousefilms van dat decennium geworden is: Thomas Vinterberg zijn vakkundig opgebouwde indringende allegorie over massahysterie met een einde dat je in vervoering brengt.