The Killing of a Sacred Deer
Hartchirurg Steven leidt een vlekkeloos huishouden met zijn vrouw, oogarts Anna, en twee voorbeeldige kinderen. Hun levens nemen een donkere wending wanneer Martin, een vaderloze tiener die Steven in stilte onder zijn hoede heeft genomen, zich in het leven van het gezin begint te mengen.
Het was slechts een kwestie van tijd voordat Yorgos Lanthimos de ironie van Dogtooth omzette in regelrechte horror. Met Colin Farrell en Nicole Kidman in de hoofdrollen verplaatst The Killing of a Sacred Deer de wraakmythe van Iphigenia van het oude Griekenland naar het moderne Amerika.