The Last of England
Jarman biedt opnieuw een uniek perspectief op Engeland, dit keer als een donker en somber uitzicht op het effect van Thatcher op de maatschappij. Met Tilda Swinton.
Derek Jarman’s meesterwerk is een meditatie over de Britse maatschappij tijdens Thatcher. Het is dromerig geschoten in een combinatie van Super 8mm en video, maar is wel een agressieve afwijzing op de waarden van de destijds populistische cinema. Eén van Jarman’s beste werken.