The Lobster
In een toekomst waarin single zijn verboden is, wordt de pas gescheiden David gearresteerd en overgebracht naar Het Hotel. Daar moet hij binnen 45 dagen een partner vinden, anders wordt hij in een dier veranderd en vrijgelaten in het bos. Op zoek naar een uitweg voegt hij zich bij een groep loners.
Met Rachel Weisz en Colin Farrell voor zijn Engelstalige debuut levert de koning van de “Greek Weird Wave” Yorgos Lanthimos (Dogtooth) een komische en onvoorspelbare, afgemeten aanklacht tegen de parencultuur in een film die net zo eigenaardig en vreemd is als zijn eerdere werk.