The Loneliest Planet
Verloofden Alex en Nica backpacken door Oost-Europa. Bij aankomst in Georgië huren ze een gids in om hen te begeleiden. Terwijl ze urenlang wandelen, wisselen ze anekdotes uit om de tijd te doden, totdat een moment van onoplettendheid alles wat het stel over zichzelf dacht op zijn kop zet.
Met zijn loomse cinematografie neemt Julia Loktev ons in haar betoverende tweede speelfilm mee op een zigzaggende reis met Gael García Bernal en Hani Furstenberg die plotseling geconfronteerd worden met de grenzen van hun relatie. Wat onuitgesproken blijft, kan veel krachtiger zijn.