The Lovers on the Bridge
Terwijl de Pont Neuf, de oudste brug van Parijs, gerenoveerd wordt, leven een dronken straatartiest en een jonge schilder met slechte ogen er als zwervers. Naarmate haar gezichtsvermogen achteruitgaat, wordt ze steeds afhankelijker en ondanks hun dagelijkse ruzies slagen ze erin verliefd te worden.
Léos Carax, het arthouse enfant terrible van Frankrijk, zorgde voor controverse en budgetoverschrijdingen met deze uitzinnige, tragische romance met een glorieuze Juliette Binoche in de hoofdrol. Destijds bekritiseerd, maar inmiddels uitgegroeid tot een van de laatste grote films van de 20e eeuw.