Een jongen in 14e eeuws Cumbria (Noord-Engeland) krijgt telkens onverklaarbare visies. Zijn dorp is tot nu toe gespaard gebleven van de zwarte dood, maar de dorpelingen vrezen de naderende komst. Met de jongen als hun gids gaat een groep mensen een gat graven naar de andere kant van de wereld.