The Outsiders
De Greasers liggen voortdurend overhoop met de rivaliserende bende de Socials. Wanneer Ponyboy en Johnny betrokken raken bij een vechtpartij die leidt tot de dood van een lid van de Socials,, worden de jongens gedwongen onder te duiken en de gevolgen van hun gewelddadige leven onder ogen te zien.
Gebaseerd op de iconische roman van S.E. Hinton is Coppola’s humoristische en tedere bewerking een materiële omweg voor een van Hollywoods meesters. Met een all-star cast inclusief Tom Cruise, Patrick Swayze en Matt Dillon, is The Outsiders een ondergewaardeerd verhaal over jeugddelinquentie.