The Piano
Jane Campion’s The Piano, winnaar van de Palme d’Or op Cannes in 1993, gaat over de standvastigheid van een vrouw in een gedwongen huwelijk. Met twee van de beste acteurs uit die tijd – Harvey Keitel en Holly Hunter – toont de film een onwaarschijnlijke romance in een meedogenloos landschap.