The President's Cake
Terwijl mensen dagelijks worstelen om te overleven in het Irak van Saddam Hoessein, moet de negenjarige Lamia haar vindingrijkheid gebruiken om ingrediënten te verzamelen voor de verplichte taart ter ere van de verjaardag van de president. Als ze het niet doet, wacht haar gevangenis of de dood.
Een taart, een meisje en een haan zijn de verrassende ingrediënten van deze betoverende moderne fabel. Hasan Hadi’s scherpzinnige politieke parabel, die in Cannes de prijs voor beste debuut won, belicht het roerige verleden van Irak vanuit het perspectief van een kind met ontroerende onschuld.