The Second Act
Florence wil David, de man op wie ze smoorverliefd is, aan haar vader Guillaume voorstellen. Maar David voelt zich niet aangetrokken tot Florence en wil haar liever aan zijn vriend Willy koppelen. Het viertal spreekt af in een restaurant ergens in niemandsland.
Quentin Dupieuxs meta-komedie opende het filmfestival van Cannes in 2024 en zette de filmwereld flink op z’n kop. Met het doorbreken van de vierde wand en kritiek op AI voorspelt deze surrealistische farce, met veel plezier en een sterrencast, de toekomst – of misschien de ondergang – van de cinema.