The Servant
Als bediende van het Chelsea huis van aristocraat Tony lijkt Hugo Barrett een loyale en bekwame werknemer, maar Tony’s vriendin Susan mag hem niet en vraagt Tony hem weg te sturen. Wanneer Barrett Tony overhaalt om zijn zus Vera in te huren als inwonend dienstmeisje, neemt de situatie een wending.
Een scherp, psychoseksueel en psycho-sociaal meesterwerk van de briljante en controversiële na-oorlogse Amerikaanse regisseur Joseph Losey. The Servant was zijn eerste van vele samenwerkingen met toneelschrijver Harold Pinter. De losbandige hoofdrol is weggelegd voor Losey’s muze Dirk Bogarde.