Robert Legard, een beroemde plastisch chirurg, gooit zijn mysterieuze villa om tot een ondergrondse operatiekamer. Hij maakt een huid die het leven van zijn overleden vrouw had kunnen redden, wie levend verbrandde in een ongeluk. Vera is Legard’s ongewilde proefdier en menselijke sculptuur.
Pedro Almodóvar betrad het rijk der psychologische horror met zijn verwrongen The Skin I Live In, wat ook zijn lang verwachte reünie van Antonio Banderas was! Dit perverse verhaal van familiale verwikkelingen en seksuele spanning is zo klinisch precies als de chirurgie die wordt getoond.