The Third Man
Met zijn pulp-fictie carrière op retour heeft Holly zeeën van tijd. Als oude schoolvriend Harry hem uitnodigt om naar het naoorlogse Wenen te komen, is Holly nieuwsgierig en gaat hij. Maar wanneer Harry sterft in een verdacht verkeersongeluk, komt Holly terecht in een wereld vol intriges.
Carol Reed en schrijver Graham Greene werkten opnieuw samen om met The Third Man kroonjuweel van de Britse noir af te leveren. Een mysterieus spionageverhaal in de schaduwrijke onderwereld van het naoorlogse Wenen. Met een onsterfelijke performance van Orson Welles als de vampier Harry Lime.