The Time Masters
Piel, de jonge zoon van een ruimtereiziger, wordt achtergelaten op de planeet Perdide, waar enorme horzels rondzwerven. Jaffar, de vriend van Piel’s vader, verlaat een belangrijke missie om het kind te redden, met de hulp van een oude zeeman en twee dwergen die communiceren via telepathie.
Minder bekend dan Fantastic Planet, maar René Laloux’ tweede Stefan Wul-verfilming is net zo geestverruimend. Geïllustreerd door de legendarische cartoonist Mœbius, plaatst deze betoverende reddingsmissie in een woest sterrenstelsel kinderlijke onschuld tegenover de spanning van het avontuur.