Het gelukkige leven van een verzekeringsagent stort in wanneer hij ontdekt dat zijn hele bestaan eigenlijk een scripted tv-serie is. Elke seconde van elke dag, vanaf het moment dat hij werd geboren, is Truman Burbank de onwetende ster van The Truman Show.