The Umbrellas of Cherbourg
Geneviève, een jonge Française die in het parapluwinkeltje van haar moeder werkt, valt voor de knappe monteur Guy. Hun romance wordt onderbroken wanneer Guy wordt opgeroepen voor de Algerijnse oorlog. De zwangere Geneviève moet kiezen tussen wachten op Guy of ingaan op een huwelijksaanzoek.
Jacques Demy’s kleurrijke musical werd beloond met de Palme d’Or, en introduceerde Catherine Deneuve als wereldwijde superster. De romantische muziek van Michel Legrand roept op prachtige wijze de jeugdige intensiteit van de eerste liefde en het lieflijke gevoel van romantisch verlangen op.