The Valley (Obscured by Clouds)
Schroeder’s tweede cultfilm is een betoverend docudrama over de zoektocht naar het paradijs van een tegencultuur. Met een soundtrack van Pink Floyd en Rivette-icoon Bulle Ogier verkent de film onbekend gebied, de ethiek van vrije liefde en de westelijke queeste naar transcendentie.