The Vanishing Lion
Een kort avontuur met 3 personages: Clarisse, een leerlinge bij een helderziende; Lazare, die werkt in de Parijse catacomben; en de leeuw, een bronzen beeld op Denfert-Rochereau (14de arrondissement). Clarisse en Laraze ontmoeten elkaar dagelijks, maar op een dag verdwijnt Lazare – en de leeuw ook.
Varda keert met deze eigenzinnige en fantasierijke korte film terug naar haar fascinatie voor standbeelden die ze in The So-called Caryatids ook had verkend. Met Julie Depardieu, Frédérick E. Grasser-Hermé, Silvia Urrutia & David Deciron—en natuurlijk een Varda-cameo! Een magisch synchroonspel!