The White Ribbon
Door het ontstaan van een fascistische ideologie te traceren, die zich snel uitbreidt in een kleine gemeenschap, is Michael Haneke’s Palme d’Or winnaar een vooruitziende, misschien tijdloze voorspelling. Het is meeslepend drama in zwart-wit cinematografie, mede geschreven met Jean-Claude Carrière.