The Wind Will Carry Us
De oneerbiedige stadsingenieur Behzad reist naar een Koerdisch dorp in Iran om te waken over een stervend familielid. Terwijl de dood om de hoek loert, krijgt Behzad een nieuwe kijk op leven en spiritualiteit. Hij geraakt bevriend met de plaatselijke bevolking en ervaart de pracht van de natuur.
Met subtiele absurdistische humor en sereen mooie landschappen probeert Abbas Kiarostami ook in The Wind Will Carry Us eeuwige vragen te doorgronden. De nadruk ligt opnieuw meer op de reis dan op de bestemming. Dit is essentiële, transcendente cinema.