In haar eerste samenwerking met de regisseur speelt Fanny Ardant de hoofdrol in dit onstuimige drama van François Truffaut, dat zindert van ongeoorloofd verlangen. Gedoemde geliefden worden verteerd door de dubbele vlam van een buitenechtelijke affaire, waarin schuld en plezier hand in hand gaan.