The Young Karl Marx
Parijs, 1844: Karl Marx leeft in ballingschap met zijn vrouw Jenny. Wanneer hij wordt voorgesteld aan Friedrich Engels, heeft hij niets dan minachting voor hem. Maar de dandy Engels blijkt het laatste stukje van de puzzel te zijn dat Marx nodig heeft om een nieuwe politieke beweging op te richten.
Raoul Peck’s historische film, geschreven in samenwerking met de legendarische Pascal Bonitzer, vertelt het verhaal van van een vriendschap die de geschiedenis heeft veranderd. Een luchtige biopic die een ode brengt aan het intellectuele milieu van de 19e eeuw en de nalatenschap van Marx en Engels.