Tie Me Up! Tie Me Down!
Nadat hij uit een psychiatrisch ziekenhuis is ontslagen, spoort Ricky zijn vroegere geliefde Marina op, maar zij herinnert zich niets meer. In een poging haar te overtuigen van hun toekomst houdt Ricky haar gevangen in haar huis, maar verliest de controle wanneer Marina’s zus Lola haar zoekt.
Na het grote succes van Women on the Verge of a Nervous Breakdown bracht Almodóvar zijn melodramatische stijl vol plotwendingen naar gevaarlijker terrein voor wat misschien wel de donkerste romcom ooit is. Pas de volgende twee decennia zou hij weer zo kinky worden. Viva Pedro!