To Be and to Have
In ruraal Frankrijk doceert Georges Lopez 12 kinderen. Na een jaar instrueert hij ze in één klas over het traditionele Franse leerproces. Terwijl de seizoenen verstrijken, moet de bijna gepensioneerde Lopez zijn studenten in het gareel houden terwijl hij de oudere kinderen voorbereidt op de examens.