Two Days, One Night
Na een depressie keert Sandra terug bij haar werk, maar haar collega’s hebben haar in ruil voor een bonus weggestemd bij een klus. Haar baas geeft Sandra een weekend om haar collega’s van gedachten te laten veranderen, waarna er confrontaties opdoen die zowel haarzelf als haar collega’s uitdagen.
Met dit proletarische drama maakten de gebroeders Dardenne een sublieme film, binnen hun productieve oeuvre vol sociaal-realistische meesterwerken. Met een rijkgevulde cast van opvallende karakters en Marion Cotillard in de hoofdrol, is Two Days, One Night zo omarmend als cinema kan zijn.