Two Lovers
Wanneer de charismatische maar depressieve Leonard weer bij zijn ouders intrekt, verandert zijn leven wanneer hij valt voor twee verschillende vrouwen. Hij moet kiezen tussen het verlangen en het comfort van de liefde, anders riskeert hij terug te vallen in de duisternis die hem bijna fataal werd.
Deze gevoelige ensemblefilm, die zijn reputatie als James Gray’s beste film gestaag waarmaakt, wordt gekenmerkt door de gelaagde vertolking van Joaquin Phoenix. Two Lovers is een verhaal over familie, toewijding en onbeantwoorde liefde. Een van de beste Amerikaanse films van de jaren 2000.