Un autre monde
Philippe has dedicated his life to the regional factory of a multinational, but at a high personal cost: he and partner Anne are separating, and he has a difficult relationship with his troubled son. When pressured to initiate another round of layoffs, Philippe is faced with a crisis of conscience.
In a tour-de-force performance that charts the slow corrosion of moral values, Vincent Lindon lends emotional weight to Stéphane Brizé’s biting critique of toxic work culture. Examining how personal relationships crumble under capitalism, Another World dissects the heavy price of corporate loyalty.