Varda by Agnès
Na meer dan een halve eeuw films maken geeft Agnès Varda een inzicht in haar oeuvre en ervaringen als regisseur. Terwijl ze van Parijs naar Los Angeles en Peking reist, legt Varda haar “cine-schrift” praktijk uit, waarbij ze fragmenten gebruikt om haar unieke benadering van cinema te illustreren.
De inspirerende Agnès Varda vertrok met deze laatste daad van vrijgevigheid. Haar laatste film biedt een speelse persoonlijke rondleiding door haar productieve carrière en de herinneringen aan een geleefd leven: gesprekken met medewerkers worden afgewisseld met strandtaferelen. Merci Agnès.