Dikke sneeuw bedekt geheimen en stiekeme liefde, maar toch verspreidt het nieuws zich langzaam in dit aangrijpende historische drama van Maura Delpero. Schilderachtige fotografie maakt dit verhaal over onschuld en veerkracht, dat voortkomt uit de alledaagse poëzie van het neorealisme, compleet.