War
Het is oorlog in de Kaukasus. Het Britse echtpaar John, Margaret, en de Russische soldaten Ivan & Medvedev worden gegijzeld door Tsjetsjeense rebellen. Wanneer John wordt vrijgelaten om losgeld te innen, ontsnapt Ivan met hem. Maar wanneer John het geld niet vindt, wendt hij zich tot Ivan voor hulp.
Aleksej Balabanov richt zijn blik op het Tsjetsjeense conflict aan het begin van het millennium. Met War, een genrefilm die zeer controversieel ontvangen werd bij de première, onderzoekt Balabanov de complexe Russische identiteit na de Sovjet-Unie en de relatie tussen Rusland en het westen.