Water Lilies
Drie 15-jarige meisjes die in een moderne Parijse buitenwijk wonen, kruisen elkaar bij het plaatselijke zwembad, waar liefde en verlangen de kop opsteken. De dynamiek van hun relaties begint geleidelijk te verschuiven als ze de ware betekenis van opwinding en seksuele aantrekking leren kennen.
Dit is waar het allemaal begon! In Céline Sciamma’s debuut, met Adèle Haenel in de hoofdrol, wordt het seksuele ontwaken van een jonge vrouw belicht te midden van de genadeloze wereld van het synchroonzwemmen. De originele film vangt de onrust die zich onder het schijnbaar kalme water afspeelt.