Negen jaren na Morvern Callar keerde Lynne Ramsay terug naar Cannes met een andere veelgeprezen literaire verfilming. Ramsay en actrice Tilda Swinton herinterpreteren de nature-or-nurture roman radicaal en creëren een ijzingwekkende film die geprezen wordt om zijn onvergetelijke visuele taal.