Op het hoogtepunt van de economische crisis raakte Wendy and Lucy een gevoelige snaar. Gestileerd en ingetogen, maar een emotioneel krachtige blik op de Amerikaanse maatschappij die sommige burgers keihard laat vallen. En de indiequeen van de titelrol, Michelle Williams, verdient zeker applaus.