Westfront 1918
G.W. Pabst’s first foray into the “talkies” was this ruthlessly naturalistic anti-war film, which remains one of the classics of the genre. The great Austrian director paints a series of unforgettable images of life in the trenches and ambitiously stages the brutal and epic choreography of warfare.