Wild Strawberries
Met zijn schoondochter in de auto rijdt professor Isak Borg naar zijn oude universiteit om een eredoctoraat op te halen. De reis brengt een reeks herinneringen en mijmeringen op gang als de ouder wordende Borg de scènes uit zijn jeugd herbeleeft en nadenkt over een ongelukkig huwelijk.
De droomwereld wordt vaak verbeeld in films, maar nachtmerries zijn zelden zo uitgesproken verontrustend geweest. Het begin van Wild Strawberries zet de toon al: wat volgt is een weergave van de strijd van een man tegen de geesten van de tijd. Een psychologische roadmovie, à la Bergman!