Aydin, een voormalig acteur, runt een klein hotel in centraal Anatolië met zijn vrouw Nihal. Ze hebben een stormachtige relatie en zijn zus Necla lijdt onder haar recente scheiding. Maar in de winter, wanneer de sneeuw valt, verandert het hotel in een onontkoombare plaats die hun vijandigheid voedt.
Nadat Once Upon a Time in Anatolia de Grand Prix won heeft de Turkse Nuri Bilge Ceylan opnieuw de jury in Cannes betoverd met deze Palme d’Or winnaar: een rijk, Chekhoviaanse drama-mix met uitzonderlijke schoonheid.