Winter Vacation
In een troosteloze Noord-Chinese industriestad gaan verveelde tieners en gedesillusioneerde volwassenen tegen elkaar tekeer tijdens de winter. Absurde gebeurtenissen lopen synchroon met de kritiek op schoolonderwijs en de nasleep van het nationaal communisme.
Je kent deadpan nog niet totdat je het werk van Chinese filmmaker Li Hongqi hebt gezien, wiens komische visie het woord praktisch opnieuw uitvindt. Met en bizarre, onlogische dialogen is Winter Vacation een uitdaging op gebied van humor.