Woman at War
De vijftigjarige Halla lijkt een rustig bestaan te leiden. In werkelijkheid is ze echter een radicale milieuactiviste die strijdt tegen de lokale aluminiumindustrie. Midden in haar ecologische kruistocht krijgt Halla het verrassende nieuws dat haar aanvraag om een kind te adopteren is goedgekeurd.
Magisch realisme en donkere humor worden samengebracht in deze fabelachtige eco-thriller die sinds het debuut in Cannes veel bijval oogst. Regisseur Benedikt Erlingsson en actrice Halldóra Geirharðsdóttir hebben een tijdloze heldin gecreëerd: wijs, uitdagend mondig en diep menselijk.