Gedumpt door haar minnaar Iván, moet soapactrice Pepa hem opsporen om een belangrijke boodschap af te leveren. Maar haar zoektocht wordt al snel verstoord: Pepa’s vriendin is misschien betrokken bij een terroristisch complot, terwijl Iván’s zoon, die op huizenjacht is, in Pepa’s appartement belandt.
Deze ultieme Almodóvar klassieker bracht hem definitief in de internationale schrijnwerpers en bevat een wild tempo en een onweerstaanbaar ritme dat de screwball comedy herdefinieerde voor een nieuw tijdperk van arthouse-plezier. De waanzin van liefde en seks was nog nooit zo leuk en kleurrijk.