Deze geweldige korte film van de Zweedse meester Roy Andersson is net zo verbijsterend en donker ironisch als zijn veelgeprezen studies over menselijke vervreemding. World of Glory ontvouwt zich in grauwe ruimtes en legt de groteske gevoelloosheid van het leven bloot.