Ukrayna’nın Odesa kentine yaşayan şehir plancısı Valentina ile özgür ruhlu jeolog kocası Maksim birbirlerini nadiren görmektedir. Köyden gelen Nadya adlı bir kadın Valentina’nın hizmetçisi olarak çalışmaya başlar. Valentina, Maksim’in iş için gittiği köyde Nadya’nın kalbini kırdığından bihaberdir.
Kira Muratova’nın ilk uzun metrajlı filminde iç içe geçen iki aşk hikayesinin parçaları, şiir gibi bir görsellikle perdeye yansıyor. Bir dönem Sovyetlerde yasaklanan Kısa Karşılaşmalar, kadınların hayattaki hayalkırıklıkları üzerinden kent ile kırsal arasında köprü kuruyor.