Geçim derdi yaşayan genç yazar Karl Marx, varlıklı bir ailenin vârisi Friedrich Engels’le buluşur. İkisi, işçilerin maruz kaldığı muameleye, kötü yaşam koşullarına dair konuşur ve aralarındaki dostluk, yepyeni bir siyasi hareketin kıvılcımını ateşler.
Raoul Peck’in efsanevi sinema kuramcısı Pascal Bonitzer’le birlikte kaleme aldığı Genç Karl Marx, tarihin akışını değiştirecek bir arkadaşlığın başlangıcına götürüyor bizi. 19. yüzyılın başlarındaki siyasi tartışmaların hararetini taşıyan öykü, Marx ve Engels’in gençliklerinden bir kesit sunuyor.