Yönetmen Yang Shu, çektiği bir filmin ardından Hong Kong’a sürgüne gönderilir. Annesi tehlikeli bir ameliyata girmek üzeredir. Yang, kocasını ve çocuğunu da yanına alarak bir film festivali için gideceği Tayvan’da annesiyle buluşmaya karar verir.
Ying Liang, kendi deneyimlerinden yola çıkarak, sürgündeki bir yönetmenin öyküsünü anlatıyor. Kişisel duygular ve politik olayların birbirinden ayrılamayacağını kanıtlayan Bir Aile Gezisi, kimlik, aile bağları ve bir yere ait olma hissi üzerine düşünürken, insana derinden işleyen bir film.