Los Angeles’ta yaşayan saygın bir İngilizce profesörü olan George Falconer, partnerinin kaybının ardından yaşamla baş etmekte giderek daha çok zorlanır. Tek bir günün içinde başına gelenler, onun gelecekten beklentileri üzerinde büyük bir tesire sahip olur.
Ünlü moda tasarımcısı Tom Ford’un imzasını taşıyan ilk film, yer yer Wong Kar Wai’yi hatırlatan stilize bir aşk ve yas öyküsü. Colin Firth ve Julianne Moore’un içe işleyen performanslar sergilediği Tek Başına Bir Adam, Tom Ford’un yönetmen olarak da yeteneğini kanıtlar nitelikte.