Yönetmen Behçet Güleryüz, Van Gölü’nün değişen yansımaları üzerinden halk hikayeleri ve insanın bilinmezi anlamlandırma ihtiyacı üzerine düşünüyor. İnançların kültürel ve tarihi arkaplanını gün yüzüne çıkaran film, efsanelerin nasıl köklendiğini ve yaşadığını irdeliyor.