Valparaiso
Chris Marker ve Joris Ivens arasındaki iş birliği Şili’nin filmin adını taşıyan liman şehrindeki gündelik hayata odaklanmakla kalmıyor. Film, yönetmenlerin farklı bakış açılarının izleriyle de dikkat çekiyor. Ivens’in gerçekçi imgeleri Marker’ın bol çağrışımlı metniyle yaratıcı bir bağ oluşturuyor.