Doğanın doğum-ölüm-yeniden doğuş döngüsüne yargılardan uzak bir bakış. Rûken Tekeş’in Hasankeyf’e 21 günlük ziyaretinin öyküsü, bu kadim bölgeyi hidroelektrik santral nedeniyle sular altında kalmadan önce belgeliyor.
Sular altında kalmak üzere olan Hasankeyf’te yolculuğa çıkan Rûken Tekeş’in lirik bir günlüğü andıran filmi, hem politik hem şiirsel tınılar barındırıyor. Toprak, su, ateș ve hava ile insanlık tarihi arasında hararetli ve derin bir diyalog başlatan, etkileyici bir görsel kazı çalışması.