Mati Diop, Dahomey ile Altın Ayı kazanmadan 15 yıl önce tehlikeli yolculuklar ve okyanusta riske atılan hayatlara odaklanan bu filmle sinema kariyerine adım attı. Senegalli gençlerin hercai arzularıyla dolup taşan Atlantics, yönetmenin aynı adlı uzun metrajına da ilham oldu.